"Приховані реальності", що впливають на вибір і поведінку батьків відносно харчування дитини
- Харчування протягом перших 1000 днів має вирішальний вплив на нинішній і довготривалий фізичний і когнітивний розвиток дітей.
- Годування дитини грудного віку – важливий компонент виховання, який включає соціальні, культурні та економічні аспекти життя батьків.
- Навчання і підтримка з боку постачальників медичних послуг, які дозволяють батькам застосовувати рекомендовані посібники з годування дітей грудного віку, представляють собою нереалізовану можливість у рамках освіти з питань харчування.
Харчування протягом перших 1000 днів, від зачаття до віку 24 місяців, має вирішальний вплив на фізичний та когнітивний розвиток дітей у найближчому і відділеному майбутньому.
Суттєвий прогрес в поліпшенні годування і харчування дітей був досягнутий завдяки зусиллям щодо освіти в питаннях харчування. Однак уповільнення росту дітей, про що свідчить кількість дітей як у нижньому, так і в верхньому процентилях
стандартів росту Всесвітньої організації охорони здоров'я,
залишається серйозною проблемою суспільної охорони здоров'я у всьому світі.
Період від народження до року – це унікальний час, коли батьки або опікуни приймають практично всі рішення про те, чим і як годувати свою дитину2. Хоча визначення сучасної родини змінюється, сьогодні батьки вважаються основними опікунами дітей у домі.
З точки зору розвитку людини виховання дітей було описано як засіб навчання і сприяння фізичному здоров'ю і безпеці, а також емоційній, поведінковій когнітивній компетентності дітей для задоволення вимог у рамках їх культури, в якій вони повинні вижити і успішно розвиватись3. Оскільки харчування і годування в ранньому віці є невід'ємним компонентом виховання дітей, що охоплюють соціальні, культурні та економічні аспекти життя батьків4, розуміння поточних детермінант, що піддаються зміні, які впливають на вибір і поведінку батьків відносно годування, має важливе значення для надання підтримки й освіти.
В нещодавньому систематичному огляді5 узагальнено 73 якісних досліджень, опублікованих у період з 2015 по 2019 рік стосовно відносин, переконань і уявлень батьків про годування дітей (рис. 1). Виділено чотири основні теми:
- Грудне вигодовування найкраще підходить для дитини.
- Зовсім очевидно різне ставлення, переконання і сприйняття матерів, що годують груддю, і матерів, які не могли або вирішили не годувати груддю.
- На харчову поведінку дітей впливає соціокультурне середовище в родині.
- Очікування батьків стосовно навчання і підтримки їх особистого вибору способу годування з боку постачальників медичних послуг не завжди виправдовуються. Результати цього огляду показали, що батьки в основному згодні з тим, що грудне вигодовування – кращий спосіб годування дітей грудного віку. Як і у висновках більш ранніх систематичних оглядів, сьогоднішні матері описали грудне вигодовування з точки зору «передбачуваних очікувань у порівнянні з реальністю, яку вони отримали». Так само в поточному огляді було реалізовано дихотомічне бажання бути гарною/ ідеальною матір'ю ( у порівнянні з підходами до годування, що сприймаються як несумісні з «гарним материнством») 6,7.
Хоча в деяких великих дослідженнях повідомляється, що матері часто приймають рішення про годування дитини за власною ініціативою8 Попередні якісні огляди літератури показали, що сімейні та культурні звичаї впливають на поведінку стосовно годування6,7,9,10. Результати доповнюють попередні теми конкретними новими висновками. Зокрема, батьки повідомляють, що хотіли б і очікують, що їм буде запропоновано фактичне навчання, пов'язане з їхнім індивідуальним і особистим вибором способу годування, і що воно буде делікатним і неупередженим. Сімейні та культурні звичаї дуже впливають на поведінку відносно годування дітей6,7, 9,10
Освіта і підтримка, що враховують і сімейні культурні пріоритети, які дозволяють батькам застосовувати надані рекомендації з годування дітей грудного віку, одночасно запобігаючи або усуваючи внутрішнє відчуття сорому або провини, представляють собою нереалізовану можливість у рамках освіти з питань харчування.
Аі Чжао, доктор медицини
Школа суспільної охорони здоров'я Ванке,
Університет Цинхуа, Пекін, Китай
- NCD Risk Factor Collaboration (NCD-RisC). Worldwide trends in body-mass index, underweight, overweight, and obesity from 1975 to 2016: a pooled analysis of 2416 population-based measurement studies in 1289 million children, adolescents, and adults. Lancet 2017, 390 (10113), 2627-2642. // Мировые тенденции изменения индекса массы тела, недостаточного веса, избыточного веса и ожирения с 1975 по 2016 год: объединенный анализ 2416 популяционных исследований с участием 1289 миллионов детей, подростков и взрослых.
- Spyreli, E.; McKinley, M. C.; Allen-Walker, V.; Tully, L.; Woodside, J. V.; Kelly, C.; Dean, M., “The One Time You Have Control over What They Eat”: A Qualitative Exploration of Mothers’ Practices to Establish Healthy Eating Behaviours during Weaning. Nutrients 2019, 11 (3) // «Единственный период,когда вы контролируете, что они едят»: качественное исследование практики матерей по формированию здорового пищевого поведения во время отлучения от груди.
- National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine, Parenting Matters: Supporting Parents of Children Ages 0-8. 2016. Washington, DC: The National Academies Press. doi: 10.17226/21868. // Национальные академии наук, инженерии и медицины, вопросы воспитания: поддержка родителей детей в возрасте 0-8 лет.
- Black, M. M.; Aboud, F. E., Responsive feeding is embedded in a theoretical framework of responsive parenting. The Journal of nutrition 2011, 141 (3), 490-4. // Чуткое кормление заложено в теоретические основы чуткого воспитания.
- Dattilo, A.M.; Carvalho, R.S.; Feferbaum, R.; Forsyth, S.; Zhao, A., Hidden realities of infant feeding: Systematic review of qualitative findings from parents. Behav Sci 2020, 10, 83; doi:10.3390/ bs10050083. // Скрытые реальности кормления младенцев: систематический обзор качественных результатов, полученных от родителей.
- Harrison, M.; Brodribb, W.; Hepworth, J., A qualitative systematic review of maternal infant feeding practices in transitioning from milk feeds to family foods. Matern Child Nutr 2017, 13 (2). // Качественный систематический обзор практики кормления грудных детей при переходе с молочного питания на семейный рацион.
- Matvienko-Sikar, K.; Kelly, C.; Sinnott, C.; McSharry, J.; Houghton, C.; Heary, C.; Toomey, E.; Byrne, M.; Kearney, P. M., Parental experiences and perceptions of infant complementary feeding: a qualitative evidence synthesis. Obesity reviews: an official journal of the International Association for the Study of Obesity 2018, 19 (4), 501-517. // Родительский опыт и восприятие прикорма для детей грудного возраста: синтез качественных данных. Обзоры по вопросам ожирения: официальный журнал Международной ассоциации по изучению ожирения.
- Morais, M. B.; Cardoso, A. L.; Lazarini, T.; Mosquera, E. M. B.; Mallozi, M. C.,Habits and attitudes of mothers of infants in relation to breastfeeding and artificial feeding in 11 Brazilian cities. Rev Paul Pediatr, 2017, 35(1), 39-45. doi.org/10.1590/ 1984-0462/;2017;35;1;00014. // Привычки и отношение матерей младенцев к грудному вскармливанию и искусственному вскармливанию в 11 городах Бразилии.
- Bazzano, A. N.; Kaji, A.; Felker-Kantor, E.; Bazzano, L. A.; Potts, K. S., Qualitative Studies of Infant and Young Child Feeding in Lower-Income Countries: A Systematic Review and Synthesis of Dietary Patterns. Nutrients 2017, 9 (10) // Качественные исследования кормления детей грудного и раннего возраста в странах с низким уровнем доходов: систематический обзор и синтез моделей питания.
- Raman, S.; Nicholls, R.; Ritchie, J.; Razee, H.; Shafiee, S., How natural is the supernatural? Synthesis of the qualitative literature from low and middle income countries on cultural practices and traditional beliefs influencing the perinatal period. Midwifery 2016, 39, 87-97. // Насколько естественно сверхъестественное? Обобщение качественной литературы из стран с низким и средним уровнем дохода о культурных практиках и традиционных верованиях, влияющих на перинатальный период.
Не можете знайти що шукали?
Не можете знайти що шукали?